Seyahat
Sağlık
Otomobil
Moda ve Güzellik
Kültür ve Sanat
Faydalı Bilgiler
Ekonomi
Eğitim
Doğa ve Hayvanlar
Feriştahı gelse deyimi, yapılan bir işi, o dalda en iyisinin dahi kendisinden daha iyi yapamayacağını anlatan bir deyimdir
Türk Dil Kurumu'na göre bu deyimin iki farklı anlamı vardır:
Evet, "feriştah" ve "ferişte" aynı kökene sahip kelimelerdir, ancak farklı anlamlar taşırlar. Feriştah, Farsça "firişte" sözcüğünden türetilmiş olup, "en iyi, en üstün" anlamına gelir. Ferişte ise "melek" veya "elçi" anlamına gelir. Bu nedenle, "feriştah" daha çok bir sıfat olarak kullanılırken, "ferişte" bir isim olarak kullanılır.
Feriştah, Farsça kökenli bir kelime olup "melek" veya "cennetten gönderilen varlık" anlamına gelir. Türkçede ise genellikle "en iyisi", "en güzeli" veya "en üstünü" anlamlarında kullanılır. Örnek cümle: "Feriştahı gelse onu benden alamaz".
Blog
Feriştahi gelse ne demek?
Gel-eyim hangi kip eki?
Fiillerin 3. hali nasıl bulunur?
Fiilimsi çıkmış sorular nasıl çözülür?
Fam'ın açılımı nedir?
Ginger ne anlama gelir?
Eşimin erkek kardeşi benim neyim olur?
Gaziosmanpaşa eskiden nereye bağlıydı?
Gerçekte olmayan farazi ne demek?
Eşek arısı görmek falda ne demek?
Fiilden isim yapan ekler nelerdir?
Geç kalmakla ilgili atasözleri nelerdir?
Genitive ve dative arasındaki fark nedir?
Evoli hangi dilde?
Fetret ne anlama gelir?
Friksiyon ne demek?
Fincede seni seviyorum nasıl söylenir?
Feed 3 hali nedir?
Gassaller gasilhanede nasıl çalışır?
Even though nasıl bağlaç?
Farsça ve Rusça aynı dil mi?
Fasih Arapça öğrenmek zor mu?
Gece kafede oturmak ne anlama gelir rüyada?
Eş anlamlısı çokluk olan kelime nedir?
Gemini'nin en uyumlu olduğu burç hangisi?
Gammazlık yapmak ne demek?
Gaftici ne demek?
Garabet ve galat-ı meşhur ne demek?
Fransa'ya nasıl adres yazılır?
Faali̇yet nedir?
Fransız açılımlı pencere nedir?
Eş anlamlısı altında ne demek?
Farsçada anne ne demek?
Ghost ne anlama gelir?
Free sözler ne demek?
Eşya ne anlama gelir?
Fiyat ve tutar nasıl yazılır?
Fâni ve bâki ne demek?
Evlilere neden karı koca denir?
Falda fil görmek hayırlı mı?